Tuesday, April 12, 2011

coming to UNIKL seri alam,pasir gudang

ha3..penink nyer pale nak pe..hee..mule2 era da dftr kat YPJ under mara tuk amek TEKNOLOGI MAKLUMAT PERNIAGAAN..da byr pon rm30o..then pkir2 yg era ni amek dulu amek pure sains then g amek bisnes..jaoh gle nan mint era..era pon ta confident yg era ley bwk..then,,smalam abah sebok cter UNIKL..tgok2 ari ni de tklimt kat plaza larkin..pe lg,,twos jela g..fisrt2 owg ue tgok slip spm era,,then dy tros offer bioengineering technology..kos ni de 4 pilihan..ade chem engineer tech (bioprocess),(process),(environmental),(food)..cam lebih kurg saintis la..ikutkan ati memg la mint gler2..lg2 de kaitan nan bio..tp,,nk punye dekat nan papa era ue,,era sggop tggalkan mint..sbb kos yg era mint sume jaoh2..luar jb..then,,era konfermkan yg era nk amek..engineering tech in quality engineering and industrial logistic..dekt jek..kat psir gudg..dkt nan tmpt kje abah..and dekt nan papa..owg kate ikot pkwe ni rugi..memg la..tp era sbnrnyer nk cbe bnde yg extreme sbb kos ni kbykan laki yg mint..pape pon..insyaAllah buln 7 ni da smbong blajo..pape pon gak,,papa tera tetp ta ksik..dy kate jaoh nan skudai..papa pliz!! ni yg mama mint..lg pon mama sggop blajo kat jb sbb papa..tolg hargai mama..support mama..bukn down kan mama..muah!! (dy ta ksik sbb dy kate pompuan amek engineer can ta kene)..tape2..mama buktikan kat papa..pape pon dekat jb gak..lebiu papa!!

7 comments:

  1. salam.

    saya fifie. mungkin kenal. mungkin lebih baik tak kenal. wallahualam. tapi saya terima friend request anda di facebook saya. wallahualam. saya tidak kenal anda tapi saya pernah kenal orang yang kenal anda.

    izinkan saya bertanya. kenapa agaknya nak add orang yang anda langsung tak pernah kenal? saya sangat tertanya2 pada diri sendiri. harap dapat berikan sedikit jawapan pada saya sebabnya saya sangat tertanya2. sangat tertanya2. you couldn't imagine that i am so wonderstruck until you tell me the answer.

    terima kasih. assalamualaikum.

    ReplyDelete
  2. w'salm.

    npe sy taley kenl awk plak? its that wrong?ye,,sy tau awk kenl nan dy..dan sye tau crite awk nan dy..sy tau sumenyer..sy add awk sbb nak jd kwn..salh ke niat sye? mungkin awk de msalah nan dy tp bukan nan sye..

    kalao awak kat tmpat sye? awk akan add ta owg yg penah jd kekasih pkwe awk? msti ye kan? ye sye tau..sbb kite same2 pompuan..punye naluri ingin tau yg tinggi..

    ReplyDelete
  3. salam.

    saya personally rasa tak sesuai untuk awak add someone yang pernah jadi ex pada bf awak sekarang. i mean seriously, what for? being friend on facebook does not seem to make a good idea in this sense.

    saya tak tahu kalau awak tahu dia first love saya. dan saya tak tahu kalau awak tahu macam mana susah nak lupakan first love. you and me are both growing up women. susah gile. i mean it. you'd know better.

    until now i am NOT totally over him. and this has been years after the relationship has ended. maybe because he was the only guy i have ever dated with. i don't know what do you know about us. and i don't know how much you know. i hope whatever you know are the truth. seriously. a lot of pain from my side. but i still consider him a good guy. always.

    saya percaya kalau dia tahu awak try nak add saya kat facebook, tentu dia takkan suka. sebab saya tahu dia block saya dari facebook dia. dan saya tertanya-tanya kenapa. but i don't bother anymore. let it be.

    you seem a nice girl. my advice is just take care of him and take care of your relationship. drop all this intention. won't do you any good.

    wassalam.

    ReplyDelete
  4. dan saya nak tambah sikit lagi. pada saya awak silap. kalau saya adalah awak, saya takkan nak add ex die kat facebook. sebab kisah dia dengan perempuan tu kisah lama yang langsung takde kena mengena dengan saya. kisah sekarang adalah kisah sekarang. macam awak dan dia. kisah sekarang. saya dan dia. kisah yang dah lama berkubur.

    lagipun, disebabkan awak kata punya naluri ingin tahu yang tinggi maka awak nak add saya. saya kurang jelas apa yang awak nak tahu daripada saya sebenarnya. kan awak kata awak dah tahu semuanya tentang kami dulu? kalau betul awak tahu semuanya, seriously semua ini tidak perlu. seriously. freaking seriously.

    dan juga last saya nak tambah adalah. i could see that you really love him. terbukti daripada lagu yang awak letak kat blog nie. lagu yang saya langsung tak boleh nak pause sepanjang tulis komen. good for both of you. concentrate on having a happy relationship, that's really all it matters.

    dan maaf saya tulis panjang. tak sengaja. terima kasih.

    ReplyDelete
  5. act awak nk pe sbnrnye? awk nk sy jwb soalan awk, kan sy da jwb. sorry. sy rse ta sesuai awk nk cte2 sal bnde2 cam ni kat comment blog sy. blog sy umum. ta malu ker kalao owg len tgok? sy wat blog ni sbb as my diary. oke? kalau awk de bnde yg ta puas ati juz send email. sbb ue sy add awk. seng tuk sy tnye awk pape yg perlu. kalau awk de mslah nan dy, g la cari dy. settle la nan dy. bukan nan saye. awk ni kan owg yg berpelajaran tinggi, salah ker kalo sye nk tanye awk sal sambung blajo ni? kalo awk rse sy ni konon nyer nak korek kisah silam awk, awk salah! sy pon ta ingin nk tau. wat pe nk tau, wat sket ati sy de la. pape pon ske ati awk la nk pkir pape sal sy. i dont care! and i dont have the time to talk about him! sy ta ske slh fhm nan kaum sejenis hnye d'sebabkan lelaki.

    w'slm

    ReplyDelete
  6. kalau awak tamo sy jd frend awk. pe susah. juz ignore my frend request. settle!

    ReplyDelete
  7. salam.

    pertamanya, terima kasih banyak sebab explain. sebelumnya saya sangat ragu2 tentang friend request tu. tapi since awak dah explain pada komen yang ini, barulah saya faham. thanks again. dan saya minta maaf.

    you know what gurl. i have already ignored your friend request on facebook. that was very easy. tetapi apa yang susah adalah saya tidak akan berhenti fikir dan tertanya2 kenapa awak nak add saya. saya tahu awak mesti bosan sebab saya dah ulang nie beberapa kali. saya cuma tak nak awak add saya kerana awak nak tahu kisah lama. atau kerana awak nak tahu siapa saya. kerana siapa saya itu tidak penting langsung.

    jadi saya pilih untuk komen di blog awak ini. hanyalah kerana untuk mendapatkan jawapan kepada persoalan yang bermain di minda saya nie saban waktu. maafkan saya. bukanlah niat saya untuk stalk/spy online diary awak nie. i know how private it could be. really sorry about that.

    if i have another options, i would have chose to private message you on facebook directly. but i can't send you any message, as your profile is completely private. and i don't know your email whatsoever at all. the only link i had from your facebook (accidentally noticed that link) was this blog. so i came here. again, i am really sorry that i did. i should not have. maybe. but it was important for me to ask that question to you. seriously.

    orang yang agak berpelajaran tinggi juga buat kesilapan. you know what. books don't teach us how to react when your ex's gf try to add you on facebook. of course the easiest common sense is to just ignore. but then, books don't tell you what to do when you are so wonderstruck. when you can't stop wondering around and ask yourself for the reason why she added. again, this is completely my mistake and i am really sorry. i mean this. sorry.

    beginilah. saya minta maaf sangat. saya harap janganlah kita fikir yang bukan2 antara satu sama lain lagi sebabnya kita memang masing2 tak kenal. ini adalah komen saya yang terakhir di blog awak nie. dan insyaAllah tak masuk lagi ke online diary awak nie.

    saya minta maaf banyak2. ikhlas. wassalam.

    ReplyDelete